Protocollen

Protocollen zijn documenten waarin overheidsinstellingen vastleggen welke gegevens ze met elkaar uitwisselen. Deze zijn raadpleegbaar voor burgers in het kader van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Wat is een protocol?

Een protocol is een overeenkomst tussen twee of meerdere overheidsinstellingen waarin afspraken gemaakt worden rond de elektronische uitwisseling van persoonsgegevens. Persoonsgegevens zijn alle gegevens waarmee een natuurlijke persoon rechtstreeks of onrechtstreeks geïdentificeerd kan worden. Denk bijvoorbeeld aan een naam, een adres of een rijksregisternummer.

In een protocol kan je informatie vinden over welke overheidsinstanties persoonsgegevens uitwisselen, met welk doel dit gebeurt, de genomen veiligheidsmaatregelen enzovoort. Meer informatie over protocollen kan je vinden op de website van de Vlaamse Toezichtcommissie.

Lijst van protocollen van lokaal bestuur Mortsel

Onderstaande lijst met protocollen tussen stad, OCMW en AGB Mortsel en andere overheidsorganisaties wordt regelmatig aangevuld.

Downloads

  • Protocol in het kader van de toegang tot het Vlaams Handhavingsplatform 975,1 Kb pdf
  • Protocol in het kader van het elektronisch meedelen aan de gemeenten van burgers die een premie hebben ontvangen voor investeringen in energie-efficiëntie en woningkwaliteit, met oog op hen te informeren over het bestaan van aanvullende gemeentelijke woon- en energiepremies 301,3 Kb pdf

Gerelateerde items