Klachtenbehandeling

Meldings- en klachtenkaart

Inhoud

Ben je niet tevreden over een antwoord, een dienst of een prestatie van lokaal bestuur Mortsel? Dat vinden we bijzonder spijtig, maar het kan uiteraard. Daarom werd er een klachtenverantwoordelijke aangeduid, die deze klachten gecentraliseerd zal behandelen.

Wat is een klacht?

Wanneer je duidelijk ontevreden bent over een antwoord of beslissing, of klaagt over een prestatie die door het stadsbestuur al dan niet werd uitgevoerd, spreken we van een klacht. Ook wanneer je al verschillende meldingen hebt ingediend, maar je niet tot een oplossing komt met onze stadsdiensten, spreken we van een klacht. Een klacht wordt niet opgevolgd door de diensten, maar via een klachtenbehandelaar.

Hoe dien je een klacht in?

De makkelijkste manier om iets te melden of een klacht in te dienen is via het elektronische klachten-en meldingsformulier. Als dat niet lukt, kan je altijd een brief schrijven gericht aan de klachtenverantwoordelijke, Stadsplein 1, 2640 Mortsel, of bellen naar het Stadsonthaal op het nummer 03 444 17 17. Daar kunnen ze voor jou een afspraak maken met de klachtenverantwoordelijke.