De Lijn neemt de ervaringen van haar reizigers voortdurend onder de loep, luistert en analyseert alle vragen. Op basis daarvan optimaliseert De Lijn het net regelmatig.
Dit doet De Lijn bijvoorbeeld door de dienstregeling beter af te stemmen op de nieuwe trein- of schooluren, een rit te verschuiven om meer reizigers mee te nemen, of de frequentie of route op bepaalde plaatsen aan te passen aan het gebruik of de vraag.
Zo zorgt De Lijn voor een betrouwbaar en efficiënt aanbod voor iedereen, over alle regio’s heen.
Zo wordt de frequentie van tramlijn 7 in Mortsel tussen 14 juli en 16 augustus tijdelijk verlaagd van 10 naar 12 minuten.
De Lijn past vanaf 1 juli het aanbod verder aan
Check eerst de app of website van De Lijn en begin voorbereid aan je reis.
Meer info vind je:
• in de routeplanner en op de halte- en lijnenpagina op de website en app van De Lijn;
• op delijn.be/aanpassingen (vanaf 26 mei 2025);
• via 015 40 88 40 (vanaf 2 juni 2025).